Hvordan Countdown Timers kan bruges til at drive E-handel salg



I dette indlæg vil vi se på, hvordan nedtællere kan bruges i email marketing og skabe salg.

At skabe en følelse af knaphed kan være en stærk metode, som skubber kunderne til at træffe en hurtigere beslutning om et køb, de overvejer. Der er flere måder at haster folk til et salg – vis et lavt lager-niveauer for eksempel – men her vil vi se på brugen af nedtællere.

Nedtællere er et klart visuelt signal, som fortæller kunderne, at hvis de ønsker et produkt, skal de handle inden for en bestemt periode. Dette kan være en nedtælling til slutningen af en salgsperiode eller for et tilbud som levering næste dag.

Det kan også fungere godt. Et eksempel er en A/B-test fra ConversionXL med to versioner af en destinationsside, en med basistilbud og pris, det andet med oplysninger om hvor mange varer der allerede er købt, og en nedtæller.

Resultatet var, at konverteringsfrekvensen for den anden email var næsten tre gange den første.

Hvordan skal nedtællingstimere anvendes?

Effekten af nedtællingstimeren er, at et tikkende ur tilføjer ekstra knaphed i kundens sind. De kan faktisk se, at tiden løber ud, og dette bliver en faktor i deres købsbeslutning.

Nøglen med nedtællingstimere, som ved brug af haster generelt, er, at de tilbyder nyttige oplysninger til kunderne – at et salg snart afslutter eller måske at de har en time eller to tilbage til at bestille i, hvis de vil modtage varer næste dag.

Det indlysende sted at bruge dem er, hvor kunder overvejer et køb, og derfor bruges de mere almindeligt på hjemmesider og kategorisider på e-handelssites samt produktsider.

For eksempel tilføjer Amazon en nedtælling til leveringstidspunkter for at gøre produktsiden mere overbevisende.

Evnen til at levere varer hurtigt kan være en effektiv sælger, og det er noget, Amazon har lavet i mange år er, at kombinere dette med en leveringstælling. Det har virket på mig mange gange.